Bettie Serveert - Attagirl (11-10-2004) - Indie

Gepubliceerd op 5 april 2024 om 20:26

In de immer bruisende muziekwereld, waar klanken en harmonieën de ether vullen als de geurige aroma's van een herfstbos, staat Bettie Serveert als een bastion van artistieke integriteit en muzikale vindingrijkheid. Deze Nederlandse formatie, die haar naam ontleent aan de sportieve serveerstijl van een bekende tennisster, bracht op de elfde dag van oktober in het jaar 2004 hun album "Attagirl" uit, een verzameling liederen die de luisteraar meeneemt op een auditieve reis vol emotie en melodie.

Het spektakel ontvouwt zich met "Dreamaniacs", een nummer zo aanstekelijk dat het zich nestelt in de geest als een vrolijk deuntje op een zonnige dag. Het refrein, levendig en uitnodigend, nodigt uit tot meezingen, een opener die de toon zet voor het avontuur dat volgt.

Vervolgens, het titelnummer "Attagirl", een melodie die, hoewel ingetogener, een onmiskenbare charme bezit door haar vloeiende compositie. Het lied sluimert voort, een subtiele verleiding die de luisteraar onbewust meeneemt op een stroom van contemplatie.

"Don't Touch That Dial" volgt een vergelijkbaar pad, beroepend op zijn melodische bekoring om de aandacht vast te houden. Echter, het is met "Greyhound Song" dat het album een krachtiger geluid omarmt, de volumeknop opdraait, en daarmee de luisteraar direct in zijn greep krijgt. De versterkte zang injecteert een dosis energie die onmiskenbaar aanspreekt.

In "You’ve Changed" staat de vocale prestatie van Carol van Dyk centraal, haar stem draagt een boodschap met een melancholische ondertoon, een uitvoering die de emotionele diepte van het nummer versterkt.

De instrumentatie van "Versace" is niets minder dan betoverend, met een melodie die zich ontpopt als een auditieve delicatesse. Van Dyk's stem doet de rest, het nummer naar een sfeer van pure muzikale bliss tillend.

"1 Off Deal", daarentegen, laat iets te wensen over, het mist de kracht en overtuiging zoals aanwezig in andere tracks. Maar "Hands Off" keert terug naar de kern van het album. Een nummer dat behaagt met zijn aangename harmonieën en "Staying Kind", die, samen met de opener, mijn persoonlijke favoriet markeert, biedt een sonische omhelzing die lang na het luisteren blijft resoneren.

De finale, "Lover I Don’t Have to Love", sluit het album af met een dynamische flair, bewijzend dat Bettie Serveert een relevante kracht is in de muziekwereld.

Ter afsluiting, "Attagirl" is een muzikaal mozaïek, rijk aan emotie en vakmanschap. Hoewel het album momenten kent waar het lichtjes struikelt, zijn het de pieken die het geheel naar een hoger plan tillen. Bettie Serveert heeft wederom een fijn album afgeleverd dat getuigt van hun onuitwisbare stempel op de vaderlandse muziekgeschiedenis.

Waardering: 7,5

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.